HTML

Bon voyage

Friss topikok

  • jobbunko: Most, hogy mar nem vagyok otthon, milyen koran kelsz szombaton :) Semmi diszko, semmi horizont? :)... (2009.01.10. 11:41) Még egy hosszú bejegyzés
  • edii: Sajnos a boci csokit nem láttam:) (2008.10.07. 19:13) la vache qui rit
  • jobbunko: De jo! Ez az elefant tok olyan mint a Macskafogo ormanyos kiadasa. Grabovszkival nem talalkoztal? (2008.10.01. 09:39) Megnyitó és Nantes
  • tibi: Mindig is tudtam hogy rossz helyen kajálok napközben. 4-5 euro az = 1 gyros tál + innivaló és ebbe... (2008.09.27. 13:07) Menza
  • jobbunko: Figyu! Nem haragudtak a holgyek, hogy mikozben ok mosogattak, te azzal voltal elfoglalva, hogy oke... (2008.09.19. 16:13) Gulyás est

Linkblog

Gulyás est

2008.09.13. 00:00 :: edii

 

A Gulyás est szeptember 6-án volt, az első hétvégén, amit itt töltöttem. Nyolc év óta minden szeptember elején megrendezik. A helyszín pár kilométerre St Florent le Vieiltől  egy szőlőföld közepén egy füves területen volt. Felálíttottak három sátort: itt voltak az asztalok meg a székek, középen meg nagy bográcsokban főzött a francia szakács. Délután én is segítettem az előkészületekben: a székeket elrendezni,  teríteni (piros alátét, fehér tányér, zöld szalvéta-otthon soha nem terítenék így:). Raktak ki francia és magyar zászlókat egymás mellé, a pasi akinek ez volt a feledata felrakta az elsőt fejjel lefelé, majd megkérdezte jó-e így. Mondtam neki, hogy nem. Erre: nem baj, majd a a többit jól rakja fel. Este a sötétben már úgysem látszott.

Este fél nyolckor kezdődött az előétellel (nyers zöldségeket lehetett különböző szószokba mártogatni), egy kis aperifivvel (gyümöcsízű habzóborokkal), és a beszédekkel. Sok fontos ember mondott beszédet, akinek valami köze van Magyarországhoz. Engem is megemlítettek, de szerencsére nekem most nem kellett beszélnem 400 ember előtt. Aztán következett a vacsi. Kihoztak egy barna színű krémlevest: Katival azt hittük, hogy ez a gulyás leves, csak összeturmixolták. De nem az volt, hanem halászlé. Utólag belegondolva, lehet hogy tényleg volt egy kis halíze. Aztán a főfogás volt a gulyás lapostányéron. Hasonlított a gulyásleveshez, mert volt benne krumpli, meg répa, de sűrű volt, szóval inkább pörkölt.  Mondjuk azt nem értem miért nem kérnek meg egy magyar szakácsot, hogy főzzön. De végülis nem volt rossz íze:) A főfogás után volt sajt, meg desszertnek szilva torta (nagyon fincsi volt). Zenekar is volt: ír zenét játszottak. Sajnos tánc nem volt:( Utána kérdeztem, hogy miért nem. Azt válaszolták, hogy a füvön nem jó táncolni. Vacsora alatt az asztalunknál megismerkedtem egy házaspárral: Sylvie-vel (francia) és Howard-dal (angol, mindenki csak 'oward'nak hívja, még a felesége is). Felüdülés volt egy kicsit angolul is beszélni. Az este folyamán Kati meg engem odahívtak a 'delegáció' asztalához, bemutattak a tiszteletbeli konzulnak, meg néhány másik embernek.

Kb éjfélig tartott a mulatság, utána még segítettünk rendet rakni, elmosogatni (én inkább csak picit törölgettem, ne tűnjön úgy, hogy nem csinálok semmit:) Végül még felbontottak 2 üveg pezsgőt, pontosabban levágták az üveg tetejét egy szablyával,  hajnali 2-3 körül, megittuk, aztán hazajöttünk.

A képeket itt találjátok:

http://picasaweb.google.com/dulaedina/GulySEst#

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://edina.blog.hu/api/trackback/id/tr27661101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jobbunko 2008.09.19. 16:13:23

Figyu! Nem haragudtak a holgyek, hogy mikozben ok mosogattak, te azzal voltal elfoglalva, hogy oket fenykepezed? :)
süti beállítások módosítása