HTML

Bon voyage

Friss topikok

  • jobbunko: Most, hogy mar nem vagyok otthon, milyen koran kelsz szombaton :) Semmi diszko, semmi horizont? :)... (2009.01.10. 11:41) Még egy hosszú bejegyzés
  • edii: Sajnos a boci csokit nem láttam:) (2008.10.07. 19:13) la vache qui rit
  • jobbunko: De jo! Ez az elefant tok olyan mint a Macskafogo ormanyos kiadasa. Grabovszkival nem talalkoztal? (2008.10.01. 09:39) Megnyitó és Nantes
  • tibi: Mindig is tudtam hogy rossz helyen kajálok napközben. 4-5 euro az = 1 gyros tál + innivaló és ebbe... (2008.09.27. 13:07) Menza
  • jobbunko: Figyu! Nem haragudtak a holgyek, hogy mikozben ok mosogattak, te azzal voltal elfoglalva, hogy oke... (2008.09.19. 16:13) Gulyás est

Linkblog

Iskolarendszer és foci

2008.09.10. 22:55 :: edii

 

Szerdán délelőtt elmentünk Armelle-el, ő készíti a programtervemet, egy iskolába (egy óvoda es általános iskola egyben), ahova majd  hétfőtől két hétig járok. Találkoztam az igazgatónővel, elmondta, hogy mi lesz kb a program: először megfigyelek pár osztályt, aztán majd bevonnak az órákba, pl. mesélek majd a gyerekeknek Magyarországról
Franciországban kicsit más az iskolarendszer, mint náluk, ezért gondoltam írok pár szót erről. A francia gyerekek 2 éves koruktól kezdve járhatnak suliba.
 
2-6 éves kor között: école maternelle-olyan mint nálunk az óvoda, de szervezetileg egybetartozik az alsó tagozattal
6-10 év: école élementaire-alsó tagozat
10-14 év: college-felső tagozat-itt visszafelé számoznak: először 6. osztályba járnak, majd 5,4,3-ikba.  
14-18 év: lycée-középiskola-3 éves: 2, 1, és terminale, aztán jöhet az érettségi.
 
 

 
Délután Virginievel sportdélutánt (multisport-nak hívják itt)  tartottunk gyerekenek. Minden héten más sportot játszanak. Az e heti sport a foci volt. Így délután 2-től 5-ig kisebb pihenésekkel fociztam a gyerekekkel (óránként új csoport jött). Nem gondoltam volna, hogy ennyire tetszik majd. Persze lehet, hogy az is közrejátszott, hogy nagyon szép napos meleg idő volt, és kint voltunk a szabadban.
Meg is lett az eredménye: 2 napja izomlázam van. De nagyon jó volt, lehet hogy otthon is focizok majd néha.
 

 
Tegnap megint voltam a könyvtárban: kicsit segítettem Virgininek adatokat rögzíteni excellbe, kb. 4345 db telefonszámot kellett beírnom. Képzelhetitek mennyire izgi volt :)
Délután a napköziben eléggé idegesítőek voltak már a gyerekek, gondolom a fáradság, az eső és az izomláz miatt. Egy kislánnyal társasoztam egy gazdálkodj okosanhoz hasonló játékkal. Kb. a 40 százalékát értettem, amit mondott, mert eléggé nyávogva beszélt. A játékszabályokat is furán értelmezte: amikor olyan mezőre lépett, ahol fizetnie kellett, az nem ért, de amikor pénzt kapott, akkor az persze igen. Szóval jót játszottunk :) Magyaráztam neki időnként, hogy hogy van, de aztán ráhagytam. Kicsit örültem, amikor jöttek érte.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://edina.blog.hu/api/trackback/id/tr38657955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jobbunko 2008.09.15. 11:53:19

Első :D
süti beállítások módosítása