HTML

Bon voyage

Friss topikok

  • jobbunko: Most, hogy mar nem vagyok otthon, milyen koran kelsz szombaton :) Semmi diszko, semmi horizont? :)... (2009.01.10. 11:41) Még egy hosszú bejegyzés
  • edii: Sajnos a boci csokit nem láttam:) (2008.10.07. 19:13) la vache qui rit
  • jobbunko: De jo! Ez az elefant tok olyan mint a Macskafogo ormanyos kiadasa. Grabovszkival nem talalkoztal? (2008.10.01. 09:39) Megnyitó és Nantes
  • tibi: Mindig is tudtam hogy rossz helyen kajálok napközben. 4-5 euro az = 1 gyros tál + innivaló és ebbe... (2008.09.27. 13:07) Menza
  • jobbunko: Figyu! Nem haragudtak a holgyek, hogy mikozben ok mosogattak, te azzal voltal elfoglalva, hogy oke... (2008.09.19. 16:13) Gulyás est

Linkblog

Mindenféle

2008.11.08. 16:30 :: edii

Miután Tibi 20-án hazament, újra egy iskolába mentem órákat megyfigyelni. Azt hittem soha nem fog letelni az a hét. Már iszonyotosan unatkoztam néhány órán. Szerencsére egyik nap elmentem az egyik osztállyal Angersba osztálykirándulásra, így megnéztem velük a nevezetességeket: egy katedrálist, egy parkot, a városházát és  a várat, ahol az Apokalipszis szőnyeget tartják. Azt hittem ez is egy kisebb faliszőnyeg lesz (olyan amiből már kb 50 et láttunk Loire menti kastélyokban), de rosszul hittem, mert egy nagyon nagy és magas teremben fért csak el.

De nem csak a suli miatt telt lassan az idő, hanem az estéim miatt is. 5 után hazavittek a tanyára, és utána mindig ugyanaz volt a program: uzsonna, egy kis beszélgetés, vacsora közben tévénézés (fura, hogy így vacsoráznak), majd még egy kis tv nézés, és 9 körül a család elment aludni. Én meg netezni, telefonálni már a konyhából a hosszú kábelemmel. Nagyon rosszul viseltem ezt az életformát: minden reggel vittek a suliba, aztán délután hazahoztak, mint egy gyereket. Sehova nem tudtam egyedül menni, elvesztettem a függetlenségemet. Ez lehet hogy most nagyon dramatikusan hangzik, de én sem gondoltam volna, hogy ennyire nehéz lesz ezt elviselni.

A múlt szombaton viszont átköltöztem a Marie-Lucehöz és Eugenehez, és azóta teljesen fellendült a kulturális életem: szombaton moziban, szerdán koncerten, csütörtökön pedig színházban voltunk. Moziba különben sokszor járok (2 hónap alatt 5ször voltam), többször mint otthon. Minden héten 2 filmet játszanak, péntek este, szombat délután és este, és vasárnap délután. Ezenkivül a függetlenségemet is visszakaptam:)

A múlt hét hétfőtől másfél hétig iskolai szünet volt, és ezidő alatt egy napköziben (centre de loisirs) dolgozotam animátorként. Gyerekeknek szerveztünk különböző programokat. A hét témája Halloween volt: így készítettünk maszkokat, jelmezeket, sütöttünk szellemet ábrázoló habcsókot, pókos sütit. Halloween napján meg jelmezben, arcfestékkel a gyerekekel körbejártunk pár házat édességért. Aztán voltunk még bowlingozni és moziban is (Kungfu pandát néztük meg,és a gyerekek minden szaron nevettek, el is határoztam hogy a Madagaszkár 2-t majd valami késői, gyerekmentes időpontban fogom megnézni:)

A napköziben keddig voltam, aztán szerdán szabadnapom volt, amit  Marie-Luceszel töltöttem. Előző este már mondta, hogy korán kelünk, és megyünk futni, de szerencsére nem gondolta komolyan:)  Amígy elment futni és megreggeliztem, aztán vittünk kávét és Calvadost kb 15 nyugdíjas férfinek, akik a Loire folyómedret tiszitják önkéntes munkában. Majd  Majd elmentünk Angersba ahol először megebédeltünk, majd nézelődtünk. Koraeste be akartunk ugrani valakihez egy aperitifre, de senki nem volt otthon (3-4 helyen is voltunk). De így is nagyon jól éreztünk magunkat :)

Csütörtökön és pénteken újra megfigyeltem egy óvodában. Első nap láttam hogy egy kislány zokniban járkál az udvaron, aztán tegnap mondta az óvónője, hogy tavaly fogadták örökbe Tahitiről, és amikor mérges mindig leveszi a csizmáját.

A nagycsoportosoknál kérdezte az óvónő a gyerekektől, melyik országból jöhettem. Pár európai ország után Kínával is próbálkoztak :) Hétfőn majd viszek nekik pár képet Magyarországról.

Ma vettünk a piacon kagylót, a múlt héten már én pucoltam meg, lehet hogy otthon is készítek majd kagylót. Holnap meg halat fogok sütni. Nemcsak nyelvet tanulok, hanem főzni is.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://edina.blog.hu/api/trackback/id/tr60757372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása