HTML

Bon voyage

Friss topikok

  • jobbunko: Most, hogy mar nem vagyok otthon, milyen koran kelsz szombaton :) Semmi diszko, semmi horizont? :)... (2009.01.10. 11:41) Még egy hosszú bejegyzés
  • edii: Sajnos a boci csokit nem láttam:) (2008.10.07. 19:13) la vache qui rit
  • jobbunko: De jo! Ez az elefant tok olyan mint a Macskafogo ormanyos kiadasa. Grabovszkival nem talalkoztal? (2008.10.01. 09:39) Megnyitó és Nantes
  • tibi: Mindig is tudtam hogy rossz helyen kajálok napközben. 4-5 euro az = 1 gyros tál + innivaló és ebbe... (2008.09.27. 13:07) Menza
  • jobbunko: Figyu! Nem haragudtak a holgyek, hogy mikozben ok mosogattak, te azzal voltal elfoglalva, hogy oke... (2008.09.19. 16:13) Gulyás est

Linkblog

Suli

2008.10.04. 23:58 :: edii

École primaire

Szeptember utolsó hetét egy école primaire-be (általános iskola alsó tagozat) töltöttem. Mind a négy napon egy-egy osztályt figyeltem meg, és délután tartottam nekik egy 30-40 perces bemutót (tánc már nem volt). A 9-10 éves gyerekeknek már sok kérdésük volt. De mindenkinek a Széchenyi fürdős fénykép tetszet a legjobban:) Érdekes, hogy a bemutatók után sokkal közvetlenebbek lettek, odajöttek hozzám az udvaron, beszéltek hozzám, volt aki kezet fogott, de  néhány elsős puszit is adott.

Itt a gyerekek a tanítókat a keresztevükön szólítják. A collegben (általános iskola felső tagozat) pedig a tanárok már 'madame'-ok és 'monsieur'-k.

 http://picasaweb.google.com/dulaedina/AlsTagozat#

 

College /ejtsd:kolezs/

Két hetet töltök a Jacques Cathelineau College-ben, a múlt héten egy hetedikes osztály óráira jártam, ezen a héten pedig egy nyolcadikos osztályhoz csapódtam. Nagyon jó történelem órákon jártam, átismételem egy kicsit a francia abszolutizmust, a barokk és a klasszikus stilust. Matekból pedig már mindent tudok a háromszögekről. Nem árt egy kis ismétlés:)

Szerintem Franciaország ragasztófogyasztása lehet a legmagasabb a világon: a gyerekek mindent beragasztanak a füzetükbe. Az órákon legalább 10 perc telik ragasztással. Persze ez nem rossz, mert így legalább nem vesztik el a kiegészítőanyagokat. Csak olyan furcsa volt először, de már én is beragasztottam néhány papírt a füzetembe :)

Itt nemcsak a könyveket, hanem a füzeteket is az iskolában kapják meg, így nincs gond azzal, hogy milyen füzetet vegyenek, ott legyen az első héten, és a kicsiknél meg lehet mondani, hogy a piros füzetet vegyék elő, és igy mindenki tudja miről van szó. 

A tolltartót viszont mindenkinek magának kell öszzeállítania, de azt is előirják mi legyen benne még a felső tagozatban is: piros, kék, zöld, fekete toll, szövegkiemelő, ceruza, hegyező, vonalzó, radír, fehérítő vagy tinta eltüntető toll és természetesen ragasztó. Nekem még nincs tinta eltüntető tollam, de hamarosan beszerzek egyet :), csak St Flo-ban (így mondják az itteniek, Sarkozy-t Szárko-nak) nagy bánatomra nincs ápisz.  

 

Versailles

Pénteken a történelem óra keretében a három hetedikes osztállyal  ellátogattunk a Versailles-i Kastélyba. (Jó hosszú történelem óra volt:) Hajnali 3-kor keltem, mivel 4-kor indultunk. Útközben megálltunk 45 percre reggelizni, aztán 9 körül értünk oda. Először a kertet néztük meg két idegenvezetővel.  Jó volt, mert elmesélte a szökőkutak és a szobrok történetét, és olyan helyekre is bemehettünk, ahova idegenvezető nélkül nem lehet. Sajnos nagyon hideg volt, fújt a szél, néha meg esett is. Én azért fel készültem a hideg ellen, egyedül azt sajnáltam, hogy kesztyűt nem vittem, de sok gyerek csak egy pulcsiban volt. Szegények nagyon vacogtak. Úgy látszik a francia szülök egy része nem teljesen normális. A kert után a kastélylátogatás következett, ahol Jeff Koons kiállítás van. A képek magukért beszélnek:

http://picasaweb.google.com/dulaedina/Versailles#

Délután meg megnéztük Marie Antoinette rezidenciáját, ahova elvonulhatott, ha kedve tartotta. Ez nekem is új volt, mert Tibivel sajnos nem volt már időnk megnézni a múltkor, de nagyon tetszett: angol kert van, kis szikla, tó, színház, veteményeskert, szőlőskert, vizimalom.

  

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://edina.blog.hu/api/trackback/id/tr27696600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása