HTML

Bon voyage

Friss topikok

  • jobbunko: Most, hogy mar nem vagyok otthon, milyen koran kelsz szombaton :) Semmi diszko, semmi horizont? :)... (2009.01.10. 11:41) Még egy hosszú bejegyzés
  • edii: Sajnos a boci csokit nem láttam:) (2008.10.07. 19:13) la vache qui rit
  • jobbunko: De jo! Ez az elefant tok olyan mint a Macskafogo ormanyos kiadasa. Grabovszkival nem talalkoztal? (2008.10.01. 09:39) Megnyitó és Nantes
  • tibi: Mindig is tudtam hogy rossz helyen kajálok napközben. 4-5 euro az = 1 gyros tál + innivaló és ebbe... (2008.09.27. 13:07) Menza
  • jobbunko: Figyu! Nem haragudtak a holgyek, hogy mikozben ok mosogattak, te azzal voltal elfoglalva, hogy oke... (2008.09.19. 16:13) Gulyás est

Linkblog

Első hét az iskolában

2008.09.19. 23:28 :: edii

Pontosabban az óvodában (école maternelle), csak itt iskolának hívják: ezt a hetet 2 és 6 év közötti gyerekek között töltöttem. Hétfőn a kiscsortban (petite section) kezdtem: nagyon picikék ezek a gyerekek (2-3évesek). Reggel bejönnek a szüleikkel a suliba, hozzák a doudou-t (egy alvóállatkát) egy ideig játszanak, rajzolnak, mesekönyvet nézegetnek a szülőkkel, aztán miután a szüleik elmennek dolgozni, vagy folytatják a játékot egyedül vagy bőgnek. Miután mindenki megnyugszik, elkezdődik a tanulás: festés, rajzolás, mese, játék. Délben eljönnek értük a szüleik, vagy a babysitterek és hazaviszik őket ebédelni, és nagy részük nem is jön vissza délutánra. Aki visszajön annak szieszta van, majd utána csatlakozik a középső csoporthoz.

Kedden a középső csoportban voltam, majd csütörtökön a nagy csoportban. Itt már nincs délutáni alvás, csak egy 20 perces pihenő van: mindenki kap egy kis szőnyeget, és azon kell csöndben feküdnie. Nem tudom, hogy ez hasznos-e, mert a gyerekek egy része elég nehezen viselte, pl forgott a szőnyegen. Minél idősebb gyerekekkel voltam, annál jobban értettem a beszédüket. Az első két nap volt olyan gyerek, aki többször is beszélt hozzám, de olyan volt minta kínaiul beszélt volna, kérdeztem mit mondott, elmondta ugyanúgy (nyávogva, selypítve, raccsolva), aztán végül inkább bólogattam, meg mosolyogtam rá.

Szerdán nincs oktatás az óvodákban és az alsó tagozatban. Régebben a szerda helyett kéthetente szombaton volt tanítás, de most már az is eltörölték. Különben kellemes 2X2 nap munka közt egy pihenőnap.

Pénteken tartottam az első két előadásomat Magyaroszágról. Az elején térképen megnéztük hol van Franciaország, aztán Magyaroszág, megmutattam nekik a magyar zászlót (én rajzoltam), aztán lejátszottam nekik néhány rövid videót Budapestről, tanítottam néhány magyar szót (köszönés, számok), megszagoltattam velük a paprikát, aztán képen megmutattam a halászlevet, lássák mire használjuk, végül körtáncot "táncoltunk" csárdás zenére. Tetszett a gyerekeknek és az óvónőknek is. De szerintem is jól sikerült:) 

Néhány kép (bár az igazgatónő azt mondta, hogy csak a szülők írásos engedélyével kerülhetnek fel képek a gyerekekről):

http://picasaweb.google.com/dulaedina/Voda#

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://edina.blog.hu/api/trackback/id/tr75672260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása